Bæredygtig ressourceanvendelse og lav miljøbelastning skal understøtte en bæredygtig el- og VVS-service.
”Vi taler meget om fremtiden på vores arbejdsplads. Bravida har blandt andet en intern app for medarbejdere, hvor ledelsen kommunikerer om de bæredygtige målsætninger.
Vi ved, at der er helt klare mål.” Når ledelse og kolleger taler om det, mindsker det den utryghed, der kan opstå i tankerne, som man selv kan gå med.
For hver bæredygtig ydelse, vi har, ser jeg, at vi fremstår mere attraktive. Det giver en vished om, at der er et job i morgen!
”Her bliver vi ikke arbejdsløse på grund af grøn omstilling – vi skal bare lave noget andet. Teknologien forandrer sig og vores faglige rolle forandrer sig.
Vi skal fx i langt højere grad kunne rådgive kunder om de nye energibesparende løsninger til fx bygningers energidrift. For hver bæredygtig ydelse, vi har, ser jeg, at vi fremstår mere attraktive.
Det giver en vished om, at der er et job i morgen”
Tager tid at vænne sig til grøn omstilling
Det kan tage lidt tid at vænne sig til grøn omstilling, siger han. Derfor føles det trygt at virksomheden, som en del af sin strategi for bæredygtighed, opfordrer medarbejdere til at få nye grønne kompetencer og efteruddannelse, fortæller Torsten Smærup:
”Det er vigtigt for at skabe ro og tryghed, at man ved, hvad det er man skal lave, når man skal lave noget andet”